dimarts, 4 de febrer del 2020

Puré de moniato amb salsa de llima




Personalment no soc un gran fan dels moniatos. En tasto per la castanyada i ja en tinc prou per a la resta de l'any. Revisant però, vídeos d'en Yotam Ottolenghi, el xef israelià rei de les receptes multicolor i les combinacions inesperades, vaig descobrir-ne una on, precisament, combinava els moniatos amb herbes i salsa de llimes. Vaig pensar que l'àcid de la llima em faria més tolerable aquell puntet dolç del moniato que és el que no m'hi acaba d'agradar, i així va ser. Posteriorment vaig adaptar una mica la recepta al meu gust afegint-ne algun element i suprimint-ne algun altre. Vaig fer aquesta recepta per les noces de ma filla i va tenir gran acceptació entre els comensals. I, tal com la vaig fer aquell dia així us la presento.

Ingredients per a quatre:

  • 200gr. de pasta de moniato per cap
  • 4 llimes
  • Un bocí de gingebre de la mida d'una nou
  • Un grapat de farigola fresca
  • Un grapat d'orenga fresc
  • Un raig d'oli d'oliva verge
  • Sal al gust
Procediment:
  • Partir els moniatos per la meitat, salar-los i sucar-los amb un bon raig d'oli. Escalfar el forn a 180º i posar-los a coure sobre un full de paper de plata durant uns 45-60 minuts o fins que al punxar-los amb una forquilla es notin tous.
  • Deixar-los refredar. Pelar-los o, millor treure'n la polpa amb l'ajut d'una cullera. Aixafar la polpa amb la ma de morter fins a obtenir-ne un puré homogeni.
  • Ratllar el gingebre. Ratllar també la pell de les llimes, extreure'n el suc. Separar les fulles de la farigola i l'orenga de les seves branques. Mesclar-ho tot plegat: les fulles, el gingebre, la pell ratllada i el suc de les llimes, una mica de sal i un bon raig d'oli.
  • Mesclar amb el puré remenant bé per que tot s'incorpori. 
  • Deixar reposar unes hores i servir decorat amb unes rodanxes de llima i unes branques de farigola o orenga frescos.

2 comentaris:

  1. A mi M’encanten els moniatos... com la patata, i fregida a daus i posats com a guarnició de carn amb suc és IMPRESIONANT

    ResponElimina
  2. As reported by Stanford Medical, It's really the ONLY reason women in this country live 10 years more and weigh an average of 19 kilos less than we do.

    (By the way, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING to do with "HOW" they are eating.)

    BTW, I said "HOW", and not "what"...

    Click this link to see if this easy test can help you discover your true weight loss possibility

    ResponElimina

Seguidors

Drets

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons