dimecres, 14 de novembre del 2012

PATÉ DE ROVELLONS

Què cal menjar per suportar el mil·lenni?



Avui: PATÉ DE ROVELLONS




Aprofitant l'avinentesa de que un bon nebot em va portar uns excel·lents rovellons recent collits a la Cerdanya (sembla que les darreres pluges han fet la seva feina i per fi hi ha bolets per allí), he posat en pràctica una idea que tenia pel cap des de que vaig provar un boníssim paté de shitakes. Per qué no amb rovellons? Vaig pensar així que el vaig tastar. Dons avui he fet l'experiment, i  mentre escric aquestes quatre ratlles vaig fent paradetes per mossegar uns crackers untats amb el paté recent el·laborat. Us el recomano per que és ben senzill i ben bo. (De fa uns minuts que m'he acabat els crackers i me l'estic endrapant sucant-hi el dit, mètode molt menys polit però igualment efectiu...)
Anem'hi dons.

Materials:


  • Mitja dotzena de rovellons mitjanets.
  • Un parell de cullerades de Quark (amb tofu o mató també pot quedar molt bé)
  • Tres o quatre dents d'all
  • Julivert
  • Un raiget de llimona
  • Pebre i sal
  • Oli d'oliva
  • Crackers o bastonets per tastar-lo.


Procediment:


  • Trinxarem els rovellons a dauets i els amanirem amb un raig de llimona, sal i pebre
  • En una paella amb dos o tres cullerades d'oli d'oliva enrossirem els alls.
  • Abans de que s'ens torri massa l'all i afegirem els rovellons i els saltejarem fins que els veiem brillants i hagin reduït una mica la seva mida.
  • Afegirem el julivert, els hi donem un parell de voltes i apaguem el foc.
  • Quan s'hagin refredat els incorporarem al vas de la batedora amb un parell de cullerades de quark (o bé mató o tufu) i ho picarem tot ben menut. Si veiem que queda massa essés podem afegir-hi una mica de llet fins que el paté tingui una consistència més treballable, però amb prudència de que no quedi massa liquid.
  • Ho passarem a l'estri on ho haguem de servir i ho presentarem amb una mica de julivert picat i acompanyat dels crackes o bastonets.
Bon profit i al tanto amb el mil·leni que va com va...




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Drets

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons