diumenge, 16 de juny del 2019

Pa cetogènic de cacauet


A Rubí hi ha força població immigrada, sobretot del nord d'Àfrica. I, en conseqüència hi ha força comerços d'alimentació regentats per gent d'altres ètnies. Tinc la sort de tenir al barri una d'aquestes botigues on es poden trobar força productes aliens a la nostra cuina i que a mi sempre em criden l'atenció. Cada vegada que hi vaig m'enamoro d'una cosa o altre. I l'altre dia hi vaig descobrir unes bosses de cacauets crus finament picats. De seguida vaig pensar que allò podia servir per als meus experiments amb farines baixes en carbohidrats i, mans a l'obra em vaig posar a fer-ne un pa. El procediment és pràcticament el mateix que per al pa de farina d'ametlla que podeu trobar en aquest mateix blog. Aquesta vegada però n'he volgut fer un pa de motlle en lloc de panets individuals, i, per tant les quantitats i el temps de cocció han sigut diferents.

Ingredients:

  • 300gr. de cacauets molts finament
  • 80 gr. de psyllium
  • Les clares de sis ous
  • Dos cullerades de llevat en pols
  • Dos cullerades de vinagre de poma
  • 500 ml. d'aigua bullent
  • Sal al gust
Procediment:
  • Si no teniu cacauet molt podeu moldre'n de crus amb l'ajut d'un molinet de cafè.
  • Mesclar el cacauet, el psyllium, el llevat i la sal.
  • Afegir el vinagre i les clares d'ou remenant per què tot plegat s'integri bé.
  • Anar afegint l'aigua bullent de mica en mica tot i anar remenant.
  • Deixar reposar mitja hora per que la massa s'infli.
  • Folrar un motlle amb paper per a forn ben untat amb oli d'oliva.
  • Omplir-lo uniformement amb la massa.
  • La cocció la farem en dos passos. Primer enfornar a 180º durant, al menys una hora. Treure i deixar refredar. Veurem que la massa ha llevat força però al refredar-se baixa una mica. Es podria consumir ja però la massa queda amb una consistència una mica humida que a mi, personalment no m'acaba d'agradar. Recomano tallar el pa en llesques d'un centímetre de gruix i tornar a enfornar-les durant mitja hora més. Així queden cruixents per l'exterior però flonjes a l'interior. 
Resulta un pa molt agradable de textura. Amb crosta ferma i molla relativament esponjosa. El sabor també és agradable amb un lleuger regust de cacauet que el fa molt interessant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Drets

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons