dimecres, 25 de març del 2020

Lasanya de papadums




Fa uns mesos vaig fer papadums, un pa de farina de cigró típic hindú per la festa de les noces de ma filla. S'elaboren fen una pasta amb farina de cigró i aigua, condimentada amb sal, llavors de comí i flocs de pebre picant. S'amassa una estona i després s'estén i se'n tallen cercles que posteriorment es couran en oli. Es poden deixar assecar al sol per guardar-los i coure'ls al moment. Jo en vaig fer una fornada i vaig cometre l'error d'assecar-los amb la deshidratadora i em vaig passar. Total que els primers que vaig fregir van sortir dus com una pedra. Vaig decidir de fer-ne de nous i aquests els vaig deixar en una bossa amagats al calaix.
Un d'aquests dies de confinament, remenant la cuina van reaparèixer i vaig pensar que els havia d'aprofitar. Com que el problema era que eren massa deshidratats la solució era rehidratar-los de nou, i me'n vaig fer un grapat bullits i amanits amb una mica de mantega i formatge ratllat. Va resultar força bo i se'm va ocórrer que podia ser un bon substitutiu de la pasta per fer lasanyes per  persones amb celiaquia i, per tant no poden menjar farines de blat.

Ingredients per quatre:

  • 1/2 kg. de papadums deshidratats.
  • 250gr. de formatge ratllat, cheddar o emmenthal
  • 400 gr. de tomàquet triturat
  • Una ceba de Figueres
  • Un grapat d'alfàbrega
  • Dos cullerades de llavors de comí
  • Una nou de gingebre fresc
  • Una cullerada de harissa fresca o pebre vermell picant
  • Oli d'oliva
  • Sal al gust
Procediment:
  • Bullir els papadums en força aigua i una mica de sal durant 8-10 minuts. Escórrer, remullar amb aigua freda i deixar apart submergits en aigua per evitar que s'assequin.
  • Torrar uns minuts les llavors de comí en una paella amb oli fins que comencin a petar i desprendre aroma. Afegir la ceba picada, abaixar el foc i deixar enrossir la ceba durant uns minuts. Incorporar-hi el gingebre ratllat i la cullerada de harissa i l'alfàbrega picada. Deixar coure a foc ben baix uns minuts més. Afegir el tomàquet triturat, rectificar de sal, tapar la paella i deixar coure a foc baix fins que reduir i espessir el sofregit.
  • Untar una safata pyrex amb una mica d'oli i anar afegint-hi capes de papadums, salsa i formatge fins a omplir-la. Rematar amb una capa de formatge. Coure al forn 25 minuts a 180º.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Drets

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons