dissabte, 14 de febrer del 2015

Sashimi de bonítol amb salsa de mostassa






          Darrerament degut a diverses circumstàncies no faig més que comprar la teca en grans superfícies. Ahir,  però, vaig tenir l'alegria de redescobrir un antic vici, el d'anar a comprar a mercat. En altres temps adorava l'ambient dels mercats municipals amb el seu moviment, els colors de les hortalisses i la oloreta del peix fresc. No em feia res passar-me tot el matí voltant per les parades, comparant la qualitat de les viandes, xerrant amb els demés clients. o festejant amb les paradistes. Mes d'una m'ha rebut amb la frase "Què vol reina?- ai, perdoni senyor...". També m'encanta en algún moment del recorregut deturant-me per a fer un cafetó o esmorzar un bon tros de bacallà a la llauna en algun dels excel·lents bars que s'hi solen trobar. I mica en mica passar el matí distret i anar omplint el carro de menjar fresc i de bona qualitat. Tinc dues debilitats especialment pel que fa als mercats, les parades de llegum cuita i les de "pesca salada" que em solen atreure bàsicament per la varietat d'olives. Sempre acabo tornant amb un fotimer de bossetes plenes d'olives aragoneses mortes, gordals, calamata, partides, etc.
          El plat que us portem avui és fruit d'aquesta passejada. Vaig anar al mercat de Mirassol, que és molt proper a casa meva i del que m'havien parlat força be. A la peixateria hi vaig veure un parell de bonítols de platja que, situats al costat d'un rap descomunal que em mirava amb aquella cara de peix emprenyat, em van semblar la mar de macos i van anar a parar de pet a la meva bossa isotèrmica. Verduretes fresques, fesols cuits i uns bons ous de pagès van acabar de completar la compra, i, cap a casa...

Ingredients per a quatre:


  • Un parell de bonítols de platja  ben frescos filetejats
  • Arròs blanc
  • Llavors de mostassa
  • Escarola
  • Pebrot vermell
Per a la salsa:
  • 4 cullerades soperes d'oli d'oliva
  • 2 culleradetes de mostassa  antiga de Dijon
  • 2 culleradetes de mel
  • El suc d'una llimona
  • Una mica de sal
Procediment:
  • Abans de res cal congelar el bonítol tota una nit, per evitar qualsevol problema sanitari dons el consumirem cru.
  • Al matí següent el deixarem descongelar. Però, abans de que es descongeli totalment aprofitarem la seva consistència per que ens ajudarà a tallar-lo. Agafarem dons un llom per a cada  comensal i els tallarem diagonalment procurant fer els talls tant fins com puguem.
  • Els presentarem sobre un llit d'escarola i pebrot vermell.
  • Ho acompanyarem tot plegat d'un parell de motlles d'arròs blanc mesclat amb un pessic de llavors de mostassa.
  • Ho amanirem tot plegat amb la salsa que haurem elaborat  batent l'oli amb la mostassa, la mel, la llimona i la sal fins aconseguir-ne una emulsió.
Podem acompanyar-ho amb una copa de vi d'agulla ben fresquet.

Bon profit!.


2 comentaris:

  1. M'encanta el peix cru marinat, hauré de tastar aquest bonítol!! Per cert a foto molt bona!
    Felicitats Amadeu mmmmmmm
    Anna

    ResponElimina

Seguidors

Drets

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons